Regulamin sklepu
§ 1. Postanowienia ogólne
1. Sklep internetowy prowadzony za pośrednictwem strony http://www.ermo.pl
jest własnością RAFAŁA ZABROCKIEGO prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą
ERMO ZABROCKI spółka jawna
na
podstawie wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
NIP:
5552109358
REGON:
362084255
E-MAIL:
sklep@ermo.pl
Dalej zwane sprzedawcą.
1.2. Warunki dokonywania zakupów w Sklepie reguluje niniejszy Regulamin.
1.3. Podane przez Sprzedawcę ceny towarów zawierają podatek VAT i wyrażone są w polskich złotych.
1.4. Ceny towarów nie zawierają kosztów dostawy. Kupujący o koszcie dostawy jest każdorazowo w
sposób wyraźny, jasny i widoczny informowany w trakcie składania zamówienia.
2. Zawarcie umowy sprzedaży
2.1. Wszelkie umieszczone na stronie internetowej Sklepu informacje handlowe w tym ceny oraz opisy
towarów nie stanowią oferty, lecz są zaproszeniem do zawarcia umowy.
2.2. Złożenie przez Kupującego zamówienia jest jednoznaczne ze złożeniem przez niego oferty zakupu.
2.3. Zawarcie umowy sprzedaży następuje z chwilą otrzymania przez Kupującego oświadczenia o
potwierdzeniu przyjęcia zamówienia przez Sprzedawcę, wysłanego przez Sprzedawcę nie później niż
48 godzin od chwili złożenia zamówienia. Po bezskutecznym upływie 48 godzin oferta złożona przez
Kupującego przestaje wiązać. W przypadku złożenia zamówienia w sobotę, niedzielę bądź święta upływ
wskazanego okresu liczy się od godziny 8:00 najbliższego dnia roboczego.
2.4. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia następuje poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres
Kupującego podany przy składaniu zamówienia lub telefonicznie.
3. Prawo odstąpienia od umowy
3.1. Kupujący będący konsumentem może odstąpić od umowy bez podania przyczyny w terminie 14
dni od daty otrzymania towaru przez Kupującego lub wskazaną przez niego osobę trzecią, inną niż
przewoźnik. Jeżeli Kupujący w ramach jednego zamówienia dokonał zakupu wielu rzeczy, które zostały
dostarczone osobno, partiami lub w częściach, bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się
od dnia otrzymania ostatniej rzeczy, partii lub części. Po upływie wskazanego terminu Kupujący traci
prawo do odstąpienia od umowy.
3.2. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Kupującemu w przypadkach określonych w art.
38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 r., poz. 827), tj. w odniesieniu
1) o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta,
który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez
przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
2) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca
nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
3) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według
specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
4) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin
5) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu,
której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów
higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
6) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter,
zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
7) w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy
zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których
wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;
8) w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania
pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których
wykonania konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania
naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do
dodatkowych usług lub rzeczy;
9) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe
dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
10) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
11) zawartej w drodze aukcji publicznej;
12) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu
rzeczy, najmu samo-chodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami
rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia
13) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie
świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od
umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
3.3. Aby odstąpić od umowy, Kupujący powinien przesłać na adres Sprzedawcy pisemne oświadczenie
o odstąpieniu np. w formie wypełnionego formularza odstąpienia od umowy (formularz odstąpienia
od umowy) lub formularza stanowiącego załącznik nr 2 do ustawy z dnia 30.05.2014 r. o prawach
konsumenta (Dz.U. 2014 r., poz. 827). O zachowaniu terminu odstąpienia decyduje data stempla
pocztowego. Adres Sprzedawcy, na który należy wysłać oświadczenie o odstąpieniu i zwrócić towar:
Wojciech Bilicki, ul. Wysoka 56a, 89-600 Chojnice
3.4. Kupujący zobowiązany jest zwrócić towar niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od dnia
odstąpienia od umowy. Zwracany towar powinien być kompletny i nie może nosić śladów użytkowania.
Koszty zwrotu rzeczy ponosi Kupujący. Jeżeli rzecz nie może być wysłana w zwykłym trybie pocztą,
Kupujący ponosi koszty związane z wybranym sposobem zwrotu rzeczy.
3.5. W przypadku odstąpienia przez Kupującego od umowy Sprzedawca zwróci wszystkie otrzymane
od Kupującego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy z wyjątkiem dodatkowych kosztów
wynikających z wybranego przez Kupującego sposobu dostarczenia rzeczy innego niż najtańszy zwykły
sposób dostarczenia rzeczy oferowany przez Sprzedawcę. Zwrot wpłaconej kwoty następuje w terminie
14 dni od daty otrzymania zwróconego towaru lub dostarczenia przez Kupującego dowodu odesłania
towaru, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
3.6. Pieniądze podlegają zwrotowi przelewem na konto z którego dokonywana była płatność lub na
konto wskazane przez Kupującego w formularzu odstąpienia od umowy.
3.7. Postanowienia niniejszego rozdziału nie mają zastosowania do Kupujących nie będących
4.1. Kupujący może dokonać płatności w jednej z następujących form wybranych w trakcie składania
a) Płatność za pobraniem,
b) Płatność przelewem na rachunek sprzedawcy,
c) Płatność gotówką przy odbiorze osobistym,
d) Płatność online za pośrednictwem (Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest Blue Media S.A )
-Dostępne formy płatności:
Karty płatnicze:
* Visa
* Visa Electron
* MasterCard
* MasterCard Electronic
-W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą sprzedający dokonana zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Zamawiającego.
-Przy płatnościach kartą czas realizacji zamówienia musi być wskazany od momentu uzyskania pozytywnej autoryzacji.
4.2. Płatność uznaje się za dokonaną z chwilą uznania rachunku bankowego Sprzedawcy albo w chwili
otrzymania potwierdzenia o pozytywnej autoryzacji z serwisu płatności online.
4.3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo umożliwienia dokonania płatności w innej formie na podstawie
indywidualnych ustaleń z Kupującym.
4.4. Sprzedawca zastrzega, że regulaminy poszczególnych promocji mogą uzależniać objęcie promocją
określonego zamówienia od dokonania płatności w określonej formie.
5.1. Sprzedawca rozpoczyna realizację zamówienia w chwili dokonania płatności przez Kupującego.
W przypadku płatności za pobraniem realizację zamówienia rozpoczyna się z chwilą potwierdzenia
przyjęcia zamówienia przez Sprzedawcę.
5.2. Wysyłka towaru jest realizowana w terminie 24 godzin od rozpoczęcia realizacji zamówienia.
5.3. Zamówiony towar dostarczany jest pod adres Kupującego wskazany w podczas składania
5.4. Dostawa realizowana jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
5.5. Dostawa następuje tylko w dni robocze.
5.6. Sprzedawca dokonuje wysyłki w jeden z następujących sposobów, za pośrednictwem:
- przesyłka kurierska
- przesyłka kurierska za pobraniem.
- przesyłka do paczkomatu
- przesyłka pobraniowa do paczkomatu
5.7. Wraz z towarem Kupującemu dostarczany jest dowód sprzedaży towaru. Na życzenie Kupującego
Sprzedawca doręcza Kupującemu fakturę.
5.8. Sprzedawca zobowiązany jest dostarczyć Kupującemu towar wolny od wad.
6.1. Sprzedawca odpowiada względem Kupującego za wady rzeczy według reguł określonych w
6.2. Towar reklamowany należy odesłać na adres Sprzedawcy wraz opisem wady i okolicznościami jej
ujawnienia oraz żądaniem Kupującego.
6.3. Kupujący może zadać wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady. Jeżeli rzecz sprzedana
ma wadę Kupujący może także złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy,
chyba że Sprzedawca niezwłocznie wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie.
Kupujący nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
6.4. Koszt odesłania reklamowanego towaru ponosi Sprzedawca w razie uwzględnienia reklamacji.
Sposób odesłania reklamowanego towaru określa Sprzedawca.
6.5. Reklamacja będzie rozpatrzona w terminie 14 dni licząc od dnia jej otrzymania przez Sprzedawcę.
W przypadku nieuwzględnienia reklamacji towar zostanie odesłany do Kupującego wraz z opinią o
6.6. W przypadku objęcia towaru gwarancją producenta lub dystrybutora Kupujący zostanie
poinformowany o istnieniu i treści gwarancji w sposób jasny i zrozumiały w trakcie składania
7. Postanowienia końcowe
7.1. W celu złożenia zamówienia w Sklepie internetowym niezbędne jest wyrażenie akceptacji na zapisy
7.2. W sprawach związanych z realizacją zamówienia Kupujący może kontaktować się ze Sprzedawcą
za pośrednictwem poczty elektronicznej kierowanej na adres: email@domena.pl lub telefonicznie pod
numerem telefonu numer telefonu.
7.3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają przepisy prawa
powszechnie obowiązującego w tym w szczególności przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r.
Kodeks cywilny (Dz.U. 1964, Nr 16, poz. 93 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 30.05.2014 r. o prawach
konsumenta (Dz.U. Z 2014 r., poz. 827).
7.4. Wszelkie publikowane na stronie znaki towarowe oraz nazwy używane są wyłącznie w celach
identyfikacyjnych i mogą być zastrzeżonymi znakami towarowymi ich prawowitych właścicieli.
7.5. Złożenie zamówienia przez Kupującego jest równoznaczne ze złożeniem przez niego zgody na
przetwarzanie przez Sprzedawcę danych osobowych wskazanych w zamówieniu zgodnie z przepisami
Zastosowano środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych zgodne z wymaganiami określonymi w przepisach o ochronie danych osobowych zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
7.6. Przetwarzanie przez Sprzedawcę danych osobowych Kupującego ma na celu prawidłową realizację
zamówień oraz dostawę towaru.
7.7. Za wyraźną zgodą Kupującego Sprzedawca może przetwarzać jego dane osobowe w celach
informacyjnych oraz marketingowych.
7.8. Kupującemu przysługuje prawo wglądu do swoich danych osobowych, ich korekty, prawo do
żądania zaprzestania ich wykorzystywania i prawo żądania ich usunięcia.
7.9. Spory wynikające z umów zawartych zgodnie z niniejszym regulaminem z Kupującym nie będącym
konsumentem rozstrzyga sąd powszechny właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
7.10. Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego regulaminu. Zmiany regulaminu wchodzą
w życie po upływie 14 dni od ich opublikowania. Do zamówień złożonych przed wejściem zmiany w
życie zastosowanie mają zapisy poprzedniego regulaminu.
7.11. Kupujący będący konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów
rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości
skorzystania przez Kupującego będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania
reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz
na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych,
do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów
Inspekcji Handlowej oraz na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
7.12. Regulamin obowiązuje od dnia 01.01.2017.